lördag 25 februari 2012

Syettuier

Idag har jag äntligen sytt lite igen, det var länge sedan nu! Idag blev det syettuier, 2st likadana. Ett till mig själv, och ett till en vännina som jag pratade med om att man borde ha lite nål och tråd i handväskan om i fall att det skulle vara en tråd som lossnade, eller en knapp, eller...
Så här blev det: Det är som en liten bok, med "blad" att sätta nålar och annat på. Mönstret har jag tagit från "Tildas hus"http://http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9153430867, men jag lade till en liten ficka på de inre bladen så man kan ha lite tråd, en minisax och kanske några extra knappar med sig.

Det blev som sagt två stycken identiska.

Men jag hade lite strul med tryck knapparna, inte rätt verktyg tror jag, så det blev lite si så där. Till nästa gång tror jag att jag ska sätta en vanlig knapp och göra en ögla till istället. För det kommer att bli flera, det var både enkla och gick snabbt att göra. En trevlig "gå-borts-present".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar