måndag 11 juni 2012

bilmatta...

Jaha, då var det dax för vab med lillebror igen. Han har dragit på sig så många förkylningar på sista tiden att jag inte tror han hunnit bli riktigt frisk emellan.
Gjorde ett besök på sydligare breddgrader igår, trots att det inte kändes så, det var lika "varmt" i Tibro som hemma. Men det blev en lång dag och jag var rätt trött när jag kom hem - fick tyvärr inte så mycket sömn eftersom lillebror hostade och snorade hela natten, så på så sätt är det skönt att vara hemma. Dessutom är huset nystädat, så nu ska vi gå upp och pyssla lite :)
Jag påbörjade ett projekt i helgen... barnen ska åka med svärföräldrarna till stugan i sommar, och efter lillebror ÄLSKAR bilar måste han ju få med sig några sådana upp. Så jag håller på med en idé jag haft i något år... att sy en bilbanefilt, med fickor som garage åt bilarna. Sen kan man bara köra in bilarna i garagen och rulla ihop så får man med sig hela kittet... voila!!! Bilder kommer...
Har en plan på att göra något liknande åt storasysters barbie dockor också, med sängar och fickor... men jag återkommer om det, kan inte göra allt på en gång trots att jag är kvinna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar