söndag 7 oktober 2012

Trollerikort

Idag har vi haft lite födelsedagsfika för lillebror. Han fyller visserligen inte förrän på tisdag, men då är det ju inte så mycket tid att fira. Han fick walkitalkis av farmor och farfar, en jordglob av mormor och en riktig ratt med tillhörande hastighetsmätare och annat av min kompis. Alla saker lika önskade och omtyckta = mycket lyckat!!! Tack till er!

Dagens firande sammanföll med min mammas (och även min faktiskt :)) namnsdag. Jag gjorde då detta mycket enkla kort till henne. I texten står det "Do not go where the path may lead, go instead where there is no parh and leave a trail"
Drar man sen försiktigt i det bruna bandet så "färgläggs" bilden... Väldigt effektfullt och enkelt, jag har ju berättat tidigare hur man gör ;) Men det krånglade till det lite eftersom jag valde en ram med oregelbundna kanter... så denna gång fick man dra neråt.

Svärmor fyller år på fredag, så vi ska fira henne då, men kortet är redan klart. Det blev lite mer höstlikt, med utskurna löv och murriga färger.

Jag har köpt en stämpeldyna som ska vara avsedd för glatta ytor, typ foto, men jag tyckte inte att den funkade så bra i alla fall. Men jag har en penna för samma ändamål, så jag fyllde i konturerna med den, tyckte faktiskt att effekten av färgläggningen blev bättre när inte alla konturer syntes så tydligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar