fredag 1 november 2013

Jeansväska

Jag hade ett par gammla Jeans som faktiskt blivit för stora - de hade aldrigt riktigt varit några favoriter, tyckte mest att de hade snygga detaljer. Så jag klippte av benen och sydde en väska av dem istället. Väldigt smidigt att slippa sy dit fickor.


Fast jag sydde dit en ficka innanför gylfen, lite svårt att komma åt, men för smågrejer funkar det.

Jag fodrade väskan med ett Tilda tyg, och då gjorde jag några fickor där, för kalender, mobilen och annat som man inte vill ha i öppna fickor.

Till lock tog jag det ena benet. I nederkanten på byxbenet satt det en blixlås som slits, så den fick sitta kvar, och där innanför blev det också en ficka.
Allt som allt blev den väl lite annorlunda, men praktisk med alla fickor.

1 kommentar:

  1. Snygg! M har berättat om den i fikarummet så jag var allt lite nyfiken på att få se den :o)
    Har gjort en liknande själv men gjorde inga extra-fickor på insidan och inte heller något lock... (Men jag tror inte att den kommit ut på bloggen :/ ) Mycket smart och snyggt!! :)

    SvaraRadera