onsdag 23 december 2009

Dan före dopparedan

Igår vid lunch ringde de från dagis. Lillebror har fått vattkoppor. Gubben hämtade honom. Lillebror hade 39,5 i temp.
Inatt sov han lite oroligt, han var väldigt varm trots febernedsättande.
Idag har han haft feber och fått ännu flera prickar som nu fram åt kvällningen har börjat klia.
Så vi får se hur den här natten blir....
Och morgondagen, julafton... kommer dagen gå åt till att få honom att INTE klia, eller?

Men tack vare mormor som tog lördagen och natten till söndag och farmor och farfar som tog hela söndagen, har vi hunnit med storhandling, storstädning, julklappsinslagning och annat julpyssel. (fast jag fick åka och kompletteringshandla lite idag - Kom ihåg till julen 2010 - HANDLA INTE DAGEN FÖRE JULAFTON!!!)

Och förra veckan, när jag VAB:ade med storasyster, hann jag sy lite! Det blev 4 stycken små korgar som det blev jättefint att sätta en liten minijulstjärna i. Sen tänkte jag nog använda en till glöggtillbehör också. Återkommer med foto, sen...
Sen blev det julstrumpor åt barnen också, men jag blev inte helt nöjd, de blev lite för trånga och lite för lång fot. Men åh andra sidan krävs det inte så många paket för att den ska se full ut, de är redan packade och ska bara hängas på deras dörrar inatt.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar