lördag 14 januari 2012

Sugen på att...

Jag har så mycket som jag vill göra, alltså pysselgrejer, sy saker t.ex. har fått en beställning på strumpor till dockan "Lillan" hon har ju inga strumpor och oj vad hon fryser om fötterna, i alla fall enligt hennes mamma :).
Sen vill jag göra kort också, grattiskort och andra kort, alltid bra att ha ett lager.
Dessutom vill jag också komma igång med ett minnesalbum över pappa, jag har massor med material, hela huvudet fullt av minnen och massa små lappar och saker att ta med. Senast nu i jul hittade jag julklappsrim skrivna av honom som jag hade sparat i en liten låda med halmsaker. Trots att det har gått över ett år sedan han gick bort har jag inte haft kraft och ork att komma igång, det har varit ett turbulent år och jag har känt att jag ännu inte har accepterat att han är borta, har inte fått ett avslut, har inte kunnat börja gå vidare.

Men för att komma fram till mitt pysselbord och kunna sätta mig ner och göra någonting av allt ovan så måste jag börja med att städa pysselrummet, och det förtar lite av viljan att göra något. Imorgon kanske... Lillan behöver ju verkligen nya strumpor, och det är ju inte ett så stort projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar