lördag 18 augusti 2012

Trollerikort

Min svägerska fyllde år här i somras. Då gjorde jag ett kort med en idé jag har snott från en annan webbsida som jag tyvärr inte kommer ihåg vad den heter nu...
Jag har i alla fall stämplat ett motiv på genomskinlig plast. Sen stämplade jag samma motiv på ett papper och färglade det. Passade in så att konturerna låg precis över varandra och satte fast längst tre av kanterna. Sen stoppade jag in en vit tag emellan och lät den sticka ut en bit så den gick att få tag i.
 När man sen drar ut tagen så färläggs motivet efter hand. Enkelt men effektfullt!
 Jag vek dessutom kortet så att det kunde stå av sig själv.
Dessvärre funkar ju vanlig stämpelfärg på plast lite sisådär, så jag måste skaffa riktig stämpelfärg som funkar, för detta kommer jag att göra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar