tisdag 22 oktober 2013

Lönnrosor

Jag fick massor med inspiration från en Facebook grupp som jag är med i, där var och varannnan visade upp sina fina lönnlövsrosor. Då vi har en lönn på baksidan fanns ju materialet nära till hands. Så jag gick ut och plockade massor med lönnlöv och satte igång att rulla. Jag "fuskade" lite med limpistol för att hålla ihop dem bättre och sen drog jag ihop allt med ståltråd. Dessvärre hade jag inte någon jättetunn tråd, så jag fick dra försiktigt så de inte skulle gå sönder.
 Efter jag hade rullat och var nöjd så sprayade jag rosorna med vanlig hårspray för att de skulle hålla ihop.
Men jag vet inte om jag inte kom åt överallt, eller hade fel typ av spray, för jag tycker att mina rosor idag börjar se bruna ut allihop, och nu är det ca 2 veckor sedan jag gjorde dem - men då var det härliga höstfärger :) Nästa år ska jag prova att lägga bladen i glycerin ett tag innan jag rullar dem, eller att jag doppar dem i stearin, men det låter varmt och kladdigt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar