onsdag 12 december 2012

Granar

Idag fick jag med mig ett bonusbarn hem från skolan och jag kände att det blev lite mycket sprallande och fnittrande, så jag drog igång lite pyssel... Jag hade plockat några fina grankottar i höstas som har legat inne i värmen och spretat ut sig. Samma form som en gran... eller hur :)
Sen hade jag kvar några små runda träbitar från en hålborr som fick agera fot.
Måla alla delar, men det är ju inte så noga att det täcker över hela granen, den har ju faktiskt bruna grenar..., häll på glitter. Fäst ihop delarna (jag använde limpistol), fäst en stjärna i toppen och låt torka. Sen trädde vi paljetter på en sytråd som vi sen lindade och spred ut runt granen - men om vi ska göra fler kommer jag nog använda pärlor istället, paljetterna lade sig mellan grenarna.
Resultatet blev i alla fall så här:

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jättefin blogg. Började titta på den igår efter middag och släppte den inte förrän jag kollat igenom allt som fanns! Superfin!
    // Angi

    SvaraRadera
  2. Hej, Vad kul att du gillade den! Brukar gå in och kolla på din med jämna mellanrum, du är ju helt fantastisk på att sy och sticka. Tack för alla tips jag får via gubben :)
    Ha en riktigt härlig jul!!
    //Malin

    SvaraRadera