lördag 21 november 2009

jäkligt tidig söndagsmorgon

Ok, nu är det väl inte så tidigt längre, men jag gick upp kl 6.15 i morse och då hade jag legat vaken en bra stund för att försöka få barnen, eller framför allt lilltjejen att vara tyst, inte nypa lillebror samt ligga still och inte sparka mig på ben och fötter. , hon är inte lika lång som jag, hon ligger halvvägs ner i sängen eftersom lillebror ligger mellan oss uppe vid kudden.
Lillebror har haft ont i magen inatt igen, vilket har inneburit att jag har legat och masserat hans mage och rygg hela natten (känns det som). M.a.o. jag har inte fått så mycket sömn inatt... heller... det var likadant natten till igår. Men igår tog gubben morgonpasset (självklart inte lika tidigt).

Igår gjorde vi ALLT för att trötta ut barnen. Vi städade hela förmiddagen, sen åt vi lunch och sen packade vi matsäck och gick på skogslufs. Det tar en kvart, 20 minuter att gå dit, sen sprang barnen runt och hoppade och klättrade på stenar innan vi satte oss och åt matsäck, frukt, lite kex, varm choklad och chokladrussin (very poppis!!!). Sen fick de klättra runt lite till innan vi gick hemåt Eller gick och gick, de sprang mest för att komma före oss. När vi kom hem var de ute och lekte i trädgården när jag och gubben gick in och fortsatte städa (ja, vi hade väldigt smutsigt). Barnen kom in efter ca 1,5 tim. (så var den städningen förgäves...)
När det sen blev dax för middag var fisken som var tänk att ätas upp fortfarande frusen och vi var för trötta för att laga mat, så vi knallade iväg till den lokala krogen och åt kebab istället, en promenad på ca 15 minuter (med barnben).
Sen var det pyjamas på och tv soffan. Lillebror somnade ca 18.30 och lilltjejen var tvungen att bäras upp av pappa vid 19 tiden, för hon var ju såååå trött - sen fick han sitta hos henne tills hon somnade i ca 30 minuter. Vanlig sovtid alltså, och ÄNDÅ vaknar de tidigare än de gör på vardagarna - kan någon förklara detta fenomen??

Vad som händer idag... ja, förhoppningsvis kommer det upp en gardinstång i lek/data/gästrummet så man kan mörklägga och göra lite mysigt. Annars, om det regnar var det visst längdåkning inspelat från igår som hägrar. Om det inte regnar kanske det blir favorit i repris och vi tar en skogslufs... Frisk luft har ju ingen dött av...
Men först... FRUKOST, jag håller på att hungra ihjäl. (dax att skicka upp artilleriet och väcka pappa också... hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar