tisdag 10 november 2009

Skitsnack

Vi försöker ha lillkillen blöjfri när vi är hemma, och det har väl gått sådär, just nu går en fulladdad tvättmaskin med misslyckanden... Men igår lyckades han även göra 2:an på toaletten, och det med besked. Han vill ju då sitta på toaletten som storasyster gör, men till skillnad från henne kan han inte hålla i sig själv, så jag får sitta där och hålla i honom och har då också full insyn i vad han gör. Ok, nu ska man ju vara sån där bra förälder som bara berömmer och är tyst om saker som kanske är lite mer information än vad barnen behöver höra.... Men jag kunde verkligen inte hålla tyst, det bara kom ur mig "det var den längsta jag har sett"... varpå följdfrågan från mina små änglar blev "hur lång var den?". Och mina vänner, jag skojar inte, en lång korv i en 5 kronas tjocklek och jag tror den var en bra bit under vattenytan innan den släpte taget... (åh vad jag är glad att jag slapp den i blöjan!!!)
Gissa vad pappa fick höra när han kom hem... Båda två kommer bli storfiskare när de blir större, för den blev bara längre och längre.

2 kommentarer:

  1. Otroligt kul!!! Hälsa lillpysen och gratta.. Lika lång som han själv låter det som :) Ha ha ha ha ha,'

    Hoppas att se dig här snart! kram

    SvaraRadera
  2. *skratt* Man skall vara stolt förälder i ur och skur och i alla händelser... ; )
    Kram!

    SvaraRadera