torsdag 5 november 2009

En date med lillkillen

I morse skjutsade jag lilltjejen till svärföräldrarna. Hon har nämligen streptokocker och hostar sig igenom nätter och dagar, så hon är alltså inte så pigg. Det är ju då inte jag heller eftersom jag ligger och lyssnar på henne på nätterna. Men det är ju ändå värst för henne. Det är så jobbigt när man inte kan hjälpa henne på något vis heller, eller rättare sagt, inte tillåts hjälpa. Hon vill inte dricka vatten. Hon vill inte snyta sig (???) trots att man hör hur snorig hon är. Hon vill inte ta näsdroppar osv osv. På nätterna ger jag mig ganska lätt, för att få sova, och hon verkar ju sova ok ändå, så...
Så alltså, tur till Uppsala i småsnöandet i morse. Gubben hade dragit till Jönköping tidig. Så jag fick alltså lämna lillkillen på dagis också, vilket inte var så poppis då syrran skulle få åka till farmor och farfar. Men det gick.
Detta innebar ju att jag fick hämta lillkillen också, och vi har haft en suuuuper mysig kväll. Handlat och ätit och målat och tittat på tv och läst böcker och bara myst. Han har varit på jättehärligt humör, glad och pratig.
Nu kom gubben hem efter att ha kört i regnrusk i 4 timmar. Så jag ska pyssla om honom lite nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar