måndag 9 november 2009

VAB...

Jaha, då var det dax igen då... VAB.
Lilltjejen har kräkts upp hälften av sin penicilindos och inte blivit ett dugg bättre, så idag tog jag båda barnen och åkte för att byta penicilin, samt kolla streptockocker även på lillbrorsan och mig själv. Och BINGO!! Vi hade det vi också, så nu äter vi penicillin alla tre. Gubben ska åka och kolla sig imorgon. Svärföräldrarna också. Nu ska vi utrota streptockockerna, från vår lilla familj i alla fall.

Men trots streptockocker fick vi vaccinera oss mot svininfluensan eftersom vi inte har feber. Så vi åkte ner till BVC eftersom vaccinet var slut överallt annars. Ibland ska man ha tur. Utan att kolla vilka tider de vaccinerade kom vi på plats 16. När de öppnade portarna 5 minuter senare, var det uppe i 43. Vi kom in efter 5 minuter och var ute igen efter 3, effektiv vaccinering!! Men eftersom det är vaccinbrist tog de bara barn mellan 3-5 år, och jag ingick inte i den kategorien... så jag får komma tillbaka en annan gång.

Det var den dagen det... Vi åkte hemifrån kl 10 i morse och kom hem kl 14.30, så det blev inte mycket annat gjort. Ni vet alla de där måstena... tvätthögen i tvättstugan t.ex. Det är skönt att det finns en dörr dit :)

Nu är det dax att fundera över kvällens middag, märker redan på kidsen att de, trots precis avslutat mellis, börjar få lite energiunderskott. De gnäller mer än de pratar. Rätt jobbigt när man själv inte sovit sedan... ja... förra helgen när barnen var utlånade. De tre senaste nätterna har jag sovit med lilltjejen i gästrummet. Eller sovit och sovit, jag har legat i den sängen i alla fall. I natt lyfte jag säkert upp henne på kuddhögen 10 gånger. Gissa om mitt tålamod och humör är på topp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar