söndag 18 oktober 2009

idolrepris

Nu sitter jag och lillkillen och tittar på reprisen av Idol. Eller rättare sagt väntar på att utrösningsdelen ska komma, för den orkade jag inte kolla på i fredags. Vi gick och lade oss redan efter huvuddelen, då var ju klockan jättemycket för oss. Vad har hänt med lördagskvällarna som började vid 22 tiden, det var ju då man gick ut på danshak förr i tiden (faan vad gammalt det uttrycket lät då... men vad säger man, disco låter ju ännu värre och krogen var det ju inte för jag gick ut för att dansa). Nu tar man sig nätt och jämt upp för trappan till sängen.

Dottern är fortfarande inte riktigt frisk. Bara det att hon och jag låg kvar och sov till 8.30 imorse, då lillkillen kom upp och väckte oss och talade om att det var frukost, säger en del om hennes allmäntillstånd. Så nu är gubben och hon på väg till farmor och farfar för att hon ska få vara där några dagar, tills hon känns piggare. Det ska bli skönt att veta att man kommer få sova ordentligt några nätter när vi max kommer vara 3 st i sängen. Dessutom är det skönt att slippa 4,5 års trotset några dagar, tänkt att vad man än säger och föreslår så ska det vara tvärt om, och det är inte så att hon säger det på ett lungt och fint sätt, nä det gnälls och skriks och bökas. Men samtidigt kommar man ju sakna henne. Tänk vad konstig man är.

Hur som helst, gubben och dottern är inte hemma. Bara lillkillen och jag. Nu sitter han vid sin (eller storasysters) dator och jag vid min. Fast hans pratar "lägg till bollen" "bra jobbat" "lägg till bollen" "jättebra" "försök igen"...

Det är reklam på Idol. Jag vet hur det gick, alltså vem som åker ut, men jag vill verkligen SE det hända, för jag är såååå nöjd med den utröstningen. Jag tror som Andreas sa i något avsnitt, att Bert Karlsson kommer kontakta henne, för hon passar som dansbandssångerska, så där klämkäck som jag får rysningar av. Bäst att gå och kolla så man inte missar något :) (nä, jag har ingen bärbar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar