onsdag 14 oktober 2009

Nybörjare

Ok, nu har jag tagit steget ut i bloggarvärlden... och nu då...

Idag är jag hemma och VAB:ar med min dotter som är 4,5 år. Hon hostar och nyser men är annars ganska pigg, så där pigg så hon kräver lite mer stimulans än att bara sitta framför tv:n eller sitta och rita. Hon fick en begagnad (men välbehållen) pärm igår, en rosa, med dalmatiner på... mycket MYCKET poppis. Så nu öppnar hon och stänger den så ofta att det snart kommer krävas ett "Hello Kitty" plåster för att trösta klämsåret är jag rädd.

Just nu är jag dagisfröken åt hennes dockor, eller i alla fall åt Lisa, för Lillan är ju magsjuk och har ont i foten, så hon får vara med sin mamma (tur det för jag tycker inte om magsjuka, inte ens om den är på låtsas...).

Det är en riktigt härlig höstdag, så jag funderade ett tag på om vi skulle gå ut på en promenad, men kollade termometern och insåg att det får vänta ett tag... typ 6 månader. Nädå, jag gillar faktiskt både höst och vinter, men jag har inte riktigt accepterat faktumet att sommaren är slut, jag vill inte ha mössa och vantar, kängor och andra varma kläder. Jag vill ha shorts, linne och flip flops.

Igår tände gubben årets första brasa (ja, det var HAN som tände den, en av de manliga aktiviteterna jag håller på för husfridens skull, annars bor det en liten pyroman i mig också :) ). Det mina damer och herrar var mysigt det!! Det sprakade så mysigt och eld ÄR fashinerande att titta på (tro nu inte att den där pyromanen i mig kommer gå ut och tända stora brasor för att de är så fashinerande att titta på, braskaminer eller korvgrillningseldar räcker för mig). Men, det luktade lite som det gör när man inte rengjort hårfönen på ett tag, damm och bränt hår. Vi väntade på att brandlarmet skulle dra igång, men tack och lov slapp vi den övningen då barnen var iförda pyamas och inte alls klädda för de minusgraderna som väntade utanför dörren. Tack och lov försvann lukten efter ett tag och vi kunde bara njuta av intrycken för de andra sinnena.

Nä, nu måste det dukas fram lite mellis, sen kanske vi drar på oss alla varma kläder vi äger och går ut i det fina vädret en stund. Vi lade lite fina löv i press igår, får se om vi kan göra något kul pyssel med dem senare.

Hörs snart igen.

2 kommentarer:

  1. He he he he.. Välkommen to the träsk :)
    Kul Kul :)
    Ha en bra dag idag stumpan! Kram

    SvaraRadera
  2. Detta är skoj!!!! : D
    Hoppas dansen går fint!? ; )
    Kramen AmjeW

    SvaraRadera