onsdag 21 oktober 2009

Vädret

Är det något som vi är bra på att prata om i Sverige så är det vädret. Mulet, grått, trist = nedstämmande. Jag blir riktigt deppig av sånt här väder, orkar inte ta mig för någonting, blir bara ännu tröttare än vad jag i normalstatus är konstant. Ge mig en skön soffa, en mysig pläd, en gosig kudde och den där sprakande brasan jag skrev om tidigare - samt en bra film, varm choklad och polly så blir jag en glad människa igen.

I går hämtade jag lillkillen på dagis och åkte direkt till Coop - alltså tänk att det kan vara så kul att åka till Coop, ja, det är inte min åsikt, utan lillkillens han satt och hoppade i baksätet (eller rättare sagt FÖRSÖKTE hoppa, jag hade dragit åt för kung och fosterland i hans remmar, så han kom inte så långt). Väl på Coop mötte vi gubben, han hade letat sig fram till fyndlådan på trädgård och byggavdelningen där han stod med huvudet nerkört i en låda full av sådana där järnben med klyka på som är bra att ha när man ska bygga altan. Altan på framsidan är vårens projekt. Min kära man ÄLSKAR bygg projekt. Vi flyttade in i vårt hus -07 och sedan dess har han byggt en friggebod, odlingslådor, en lekstuga, byggt på odlingslådorna samt ramat in dem samt gjort stenläggning med rabatt vid friggeboden och lådor runt planteringar m.m. Sen målade vi om huset också i våras, ni som gjort något av dessa projekt vet att de inte tar en pisskvart direkt... Det känns som om jag glömt något projekt - sorry i så fall gubben. Undra bara vad han ska hitta på när det inte finns mer yta att bygga på eller fixa... den dagen den sorgen!

Hur som helst, tillbaka till Coop... De ska slå igen vissa avdelningar och bara ha maten kvar, så därav dessa utförsäljningar. Gratis banan till barnen har de i alla fall - det är enda gången mina barn äter banan nu för tiden, de har nog förätit sig... vi plockade på oss det lilla vi skulle ha och gick och betalade - fashinerande att man sällan går ut från en mataffär med ett kvitto under 500:- (det är sååå dyrt med dessa blöjor, vi jobbar stenhårt på att slippa denna utgift).
Sen kom vi fram till, enligt lillkillen, kvällens höjdpunkt - Mc Donalds. Han åt riktigt bra faktiskt (trots gratisbananen) och sen när han var klar tittade han på oss och sa "glass?" och det kunde varken gubben eller jag motstå "vi måste ju göra något extra nu när han har oss för sig själv"... ju!!!
När vi kom hem blev det bad, mys framför tv:n och 1,5 bok "Mamma Mu" sen sov han med sin "kiraff" och "Aflons" i stadigt grepp under armen. Tänk så söt man kan vara!!!

Även om det är väldigt tyst och skönt när lillgumman inte är hemma så hoppas jag att hon är pigg nog att gå på dagis imorgon så hon kommer hem ikväll - jag saknar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar