lördag 24 oktober 2009

My fair lady

Vi var på teater igår, senast det hände var när jag väntade lilltjejen (alltså 4,5 år sedan...) då såg vi "Mamma Mia".
Igår var vi med min far och fru och bror och fru och såg "My fair lady". Tommy Körberg var sjuk och ersattes av Christoffer Wolter - han var väldigt bra, så jag har svårt att tänka mig att Körberg gör den lika bra. Jag tycker nämligen att herr Körberg är väldigt "schlimig" och det var inte Wolter.
Helene Sjöholm är SUVERÄN, både röst- och skådespelarmässigt, men den som var pricken över i var Henrik Dorsin, hans ca 4 min långa språkgenomgång var förstklassigt rolig!

Hur som helst var det en väldigt trevlig kväll, med god mat, bra teater och trevlig sällskap. Tyvärr kände väl både jag och gubben oss lite fredagströtta och hängiga, så vi fick anstränga oss lite för att hålla ögonen öppna mot slutet. Det var rätt seg andra akt, man vet ju att de får varandra på slutet, varför dra ut på det så???
Det blev ju inte bättre av att vi fick stå och vänta i 25 minuter på pendeln. Men det var ändå skönt att åka kommunalt, det var faktiskt första gången sedan vi flyttade hit. Det tog bara 50 minuter från det att vi gick hemifrån tills vi var på centralen (lite längre tid hem dock...)
Vi somnade lättvaggat. Lillkillen kom i vanlig ordning in mitt i natten, men när lilltjejen sen vaknade gick hon ner till farmor och farfar som så snällt varit barnvakt när vi var på teater. Lillkillen gick också ner när han vaknade 30 min senare. Gubben och jag låg kvar och snarkade till 8.45 - det var länge sedan.

Har dessvärre känt mig lite tjyvens idag, men inte värre än att jag har tvättat massa tvätt och fått ihop en varsin spök kostym till barnens spökfest som de ska ha på dagis i veckan. Måste nog fixa till dem lite, de blev väldigt lika medlemmar i KKK, snarare än spöken, men det är nog lätt fixat... hoppas jag...

Föresten det blev inget kort här om dagen, lillkillen ville ha sällskap framför tv:n och sen var det kört, jag kom inte upp från soffan igen.

Nu ska jag duka fram lite lördagsmys för mig och gubben. Han är uppe och söver barnen nu, så snart får vi lite välbehövlig tid för oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar